Dbaj o wizerunek firmy

Sprzedaż produktu klientowi, to dopiero początek drogi. By osiągnąć sukces klienta trzeba utrzymać, a to wbrew pozorom nie takie trudne zadanie. Trzeba tylko uważnie wsłuchiwać się w jego potrzeby i w miarę możliwości spełniać jego oczekiwania.

Wiele przedsiębiorców, szczególnie tych małych wciąż sądzi, że ich rola się kończy po sprzedaniu towaru lub usługi. Tracą w ten sposób bezpowrotnie klientów, których w prosty sposób można zatrzymać na dłużej.

Wiedza to podstawa

Klienci bardzo cenią rzetelne informacje. Coraz częściej więc w firmach zatrudnia się doradców klienta, zamiast typowych sprzedawców. Rzetelny doradca musi nie tylko doskonale znać branże, w której pracuje (trzeba pamiętać, że każdy brak wiedzy klienci natychmiast wyłapują), ale także musi mieć wiedzę o rynku, na którym działa nabywca. I nie wystarczy tu tylko ogólna wiedza i lakoniczne dane. Trzeba na bieżąco studiować branżową prasę, ruchy konkurencji i to nie tylko własnej firmy, ale także klienta, a także śledzić wszystkie nowości wprowadzane na rynek i wiedzieć, czym się one wyróżniają w porównaniu do produktów już obecnych w sprzedaży. Choć wymaga to większego zaangażowania, jednak w dłuższym rozrachunku przynosi to o wiele lepsze efekty.

Czasem zamiast nachalnego proponowania kolejnego produktu warto z klientem porozmawiać i doradzić mu, jak najlepsze rozwiązania, nawet jeśli będzie się to wiązało z poleceniem produktów konkurencyjnych firm. Zdecydowana większość osób doceni uczciwość sprzedawcy i w przyszłości będzie dużo bardziej skłonna właśnie od niego zakupić kolejny produkt lub usługę, nawet w przypadku, gdy ktoś inny zaproponuje dużo bardziej atrakcyjną ofertę. Sprzedawca, który jest zaangażowany w rozwiązanie problemów klienta cieszy się jego zaufaniem.

 

Zadbaj o przepływ informacji

Sprzedawca musi mieć stały dostęp do najświeższych informacji o klientach. I to dosłownie w każdej chwili. Gdy klient dzwoni z jakimś problemem musi w ciągu kilkunastu sekund mieć dostęp do całej historii współpracy, łącznie z korespondencją i zgłoszeniami serwisowymi. Bez sprawnie działającego sytemu crm dostęp do tych danych nie będzie możliwy. Niestety, w dzisiejszych czasach nabywca nie będzie czekał, aż dane spłyną od innych pracowników w formie papierowej lub telefonicznie. W sprawnym uzyskaniu wszystkich niezbędnych informacji przyda się nie tylko rozbudowana i aktualizowana w czasie rzeczywistym baza danych, ale także narzędzie wspomagające http://www.chromecrm.com/crm/.

 

Zadowolony klient ściąga kilku kolejnych

Zadowolony z towaru lub usługi klient chętnie poleci korzystanie z usług firmy swoim znajomym. Wielu z nich wystawia także pozytywną opinię  (choć wciąż Polacy częściej są skłonni pisać negatywne komentarze). Nie bez znaczenia jest także fakt, że nabywcy usług często dzielą się opiniami o sprzedawcach na branżowych spotkaniach. To właśnie na nich najłatwiej jest zbudować pozytywną opinię o marce. Niestety, wciąż wiele firm nie docenia siły marketingu szeptanego.

{flike}

PRZECZYTAJ TAKŻE:

REKLAMA:


UWAGA!

Od 18 marca 2022 roku publikacja komentarzy na portalu ZLUBACZOWA.PL jest możliwa tylko po uprzednim zarejestrowaniu konta. 

KLIKNIJ TUTAJ, ABY ZAREJESTROWAĆ KONTO

Masz już konto? Zaloguj się

Regulamin forum znajduje się pod tym linkiem, natomiast polityka prywatności tutaj. Rejestrując konto akceptujesz zasady.