Prace związane z przebudową drogi z Lipiny do Jarosławia są prowadzone na pełnych obrotach, a kierowcy muszą liczyć się z poważnymi utrudnieniami na tej kluczowej trasie. Modernizacja obejmuje dwa odcinki o łącznej długości prawie 20 km, co przekłada się na znaczące ograniczenia w ruchu, w tym wiele odcinków z wprowadzonym ruchem wahadłowym.
Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich realizuje obecnie dwie główne inwestycje. Pierwsza z nich to przebudowa odcinka drogi z Lipiny do Zapałowa, który liczy ponad 7,5 km. Prace na tym odcinku są już w zaawansowanym stadium – przebudowano konstrukcję drogi i wylano pierwszą warstwę asfaltu m.in. na odcinku od Lipiny do Wólki Zapałowskiej. Modernizacja obejmuje również poszerzenie jezdni do 7 metrów oraz wzmocnienie istniejącej konstrukcji. Droga zostanie dostosowana do standardów klasy G, co zapewni wyższy komfort i bezpieczeństwo użytkowników. W ramach tego projektu przebudowany zostanie również most na rzece Lubaczówka, gdzie wymieniony zostanie ustrój nośny, oparty na istniejących podporach. Całość prac realizuje Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe SA z Dębicy, które wykonuje to zadanie za 39,2 mln złotych.
Druga inwestycja dotyczy rozbudowy 12-kilometrowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 865 od Zapałowa do Koniaczowa. Firma Eurovia Polska S.A. prowadzi szeroko zakrojone prace, które obejmują nie tylko modernizację jezdni, ale także przebudowę skrzyżowań, budowę nowych chodników i ścieżek pieszo-rowerowych. W ramach inwestycji modernizowane są również zatoki autobusowe, a tam, gdzie ich brakowało, powstają nowe przystanki. Dodatkowo przebudowywane są sieci gazowe, teletechniczne oraz elektroenergetyczne, co ma na celu wyeliminowanie kolizji z nową infrastrukturą drogową. Całość projektu obejmuje także instalację nowego oświetlenia drogowego oraz oznakowania.
Obecnie na trasie Koniaczów - Oleszyce wprowadzono jedenaście odcinków z ruchem wahadłowym, sterowanym sygnalizacją świetlną, co znacznie utrudnia podróżowanie. Kierowcy muszą przygotować się na opóźnienia i dłuższy czas przejazdu. Utrudnienia potrwają jeszcze przez kilkanaście miesięcy, ponieważ zakończenie wszystkich prac planowane jest dopiero na 2025 rok.
Dla osób podróżujących w kierunku Rzeszowa zalecana jest trasa przez Sieniawę, gdzie niedawno wyremontowano odcinek drogi wojewódzkiej. Z kolei kierowcy udający się do Jarosławia mogą skorzystać z alternatywnej trasy przez Radawę, pamiętając jednak, że w Starych Oleszycach często odbywają się kontrole prędkości.
Mimo utrudnień, inwestycje te mają na celu znaczną poprawę jakości i bezpieczeństwa podróży na jednym z kluczowych szlaków komunikacyjnych regionu, co w przyszłości przyniesie korzyści zarówno mieszkańcom, jak i turystom.