Trwa akcja oczyszczania zbiornika w Starym Lublińcu. Zebrano tonę śniętych ryb

fot. ZLUBACZOWA.PLfot. ZLUBACZOWA.PL

W Starym Lublińcu m.in. strażacy oraz wędkarze oczyszczają zbiornik wodny w Starym Lublińcu. Doszło tam do masowego śnięcia ryb. Do tej pory zebrano około 1 tonę śniętych ryb.

Brak tlenu w wodzie, czyli tzw. przyducha była powodem masowego śnięcia ryb w zbiorniku w Starym Lublińcu. Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Rzeszowie poinformował, że przeprowadzone były dwa pomiary natlenienia wody w tym zbiorniku. Pierwszy wskazał 2,1 mg O2/l, a drugi 1,8 mg O2/l, co pozwala potwierdzić wystąpienie przyduchy. „Woda o wystarczającym natlenieniu charakteryzuje się wartością ok. 6,5–10 mg O2/l, natomiast dla ryb nie powinna ona spadać poniżej 4 mg O2/l” – czytamy w komunikacie RZGW.

Jak dodaje RZGW w Rzeszowie, przyducha na zbiorniku jest spowodowana dużą eutrofizacją, która jest zdarzeniem naturalnym i niezależnym od czynników zewnętrznych.

W piątek rano rozpoczęto akcję zbierania śniętych ryb. W akcji uczestniczyło około 40 osób, głównie strażaków oraz wędkarzy. Całość koordynuje Wojewódzkie Centrum Zarządzania Kryzysowego w Rzeszowie oraz Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Rzeszowie. Na miejscu pojawili się m.in. wicewojewoda Tomasz Lorenc, starosta lubaczowski Barbara Broź oraz burmistrz Cieszanowa Zdzisław Zadworny.

Jak poinformował PAP dyrektor Polskiego Związku Wędkarskiego w Przemyślu Piotr Kubas  w weekend do akcji przyłączą się żołnierze WOT. Oczyszczanie zbiornika może potrwać jeszcze kilka dni, bowiem nadal wypływają śnięte ryby.

Do podobnej sytuacji na tym samym zbiorniku doszło w 2021 roku. Wówczas również doszło do masowego śnięcia ryb.

Komentarze   

Kmicic
-5 # Kmicic 2024-07-06 09:41
Jakby teraz rządziło Prawo u Sprawiedliwość to środowiska liberalno-lewic owe ogłosiły by na cały świat że to już koniec :lol: :D :D
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem |
Wojownik Maryli
+3 # Wojownik Maryli 2024-07-06 13:21
No przecież w powiecie rządzi, debilu
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem |
hahahaha
-3 # hahahaha 2024-07-06 16:25
No przecież w gminie rządzi koalicja rudego uja cymbale buhahahaha
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem |
Krzysztof Kaiser 2
+3 # Krzysztof Kaiser 2 2024-07-06 14:31
Cytuję Kmicic:
Jakby teraz rządziło Prawo u Sprawiedliwość to środowiska liberalno-lewicowe ogłosiły by na cały świat że to już koniec :lol: :D :D


Patrząc na Twój komentarz mam wrażenie, że też za dużo czasu spędziłeś w tym zbiorniku na Lublińcu :lol:
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem |
danił
+16 # danił 2024-07-06 17:14
Już dawno taką skostniałą i betonową instytucję jak PZW powinni zlikwidować. Nic nie robią tylko naciągają członków na kasę. Z roku na rok coraz drożej i drożej. A co najgorsze ryb, jak nie było tak nie ma.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem |
jancio wodnik
+1 # jancio wodnik 2024-07-06 22:16
Są różne programy i fundusze może ktoś z gminy zaiteresował by się i napisał wniosek na odmulenie, pogłebienie tego przepięknego zbiornika który jeszcze troche zarośnie wyschnie doszczętnie, Aż nie dowiary ze nikomu na tym nie zależy Zbiornik pełni funkcje retencyjńa jest ostoja dla dzikiego ptactwa, rekreacyjna dla wedkarzy i nie tylko turystyczna swietne kapielisko było kędyś w naszej okolicy to jedyny taki zbiornik.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem |
dona
-1 # dona 2024-07-06 22:24
Sorry, tam są ptaszki i inne stworzonka, nie można zniszczyć ich siedlisk Odmulenia odpada po tym co przezył Rzeszów, za mala siła przebicia... a może Pani Posel sie wykaze?
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem |
jancio wodnik
+6 # jancio wodnik 2024-07-07 11:38
Kilka lat temu pod młynem w Lubaczowie była koparka z długim wysięgnikiem ok 20 metrów i pogłebiała zbiornik wzdłuż brzegu. Lubliniecki zalew jest na tyle duży że żadnym ptaszkom by to nie zaszkodziło a ryby miałyby wokoło lini brzegowej trochę głebsze miejsce gdzie woda nie nagrzewała by się tak i nie zdychałyby z braku tlenu
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem |
jancio wodnik
+5 # jancio wodnik 2024-07-07 11:38
Kilka lat temu pod młynem w Lubaczowie była koparka z długim wysięgnikiem ok 20 metrów i pogłebiała zbiornik wzdłuż brzegu. Lubliniecki zalew jest na tyle duży że żadnym ptaszkom by to nie zaszkodziło a ryby miałyby wokoło lini brzegowej trochę głebsze miejsce gdzie woda nie nagrzewała by się tak i nie zdychałyby z braku tlenu
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem |
jancio wodnik
+5 # jancio wodnik 2024-07-07 11:38
Kilka lat temu pod młynem w Lubaczowie była koparka z długim wysięgnikiem ok 20 metrów i pogłebiała zbiornik wzdłuż brzegu. Lubliniecki zalew jest na tyle duży że żadnym ptaszkom by to nie zaszkodziło a ryby miałyby wokoło lini brzegowej trochę głebsze miejsce gdzie woda nie nagrzewała by się tak i nie zdychałyby z braku tlenu
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem |
tomek kr
-2 # tomek kr 2024-07-06 22:41
kto zmodernixuje zbiornik dal wedkarzy....któ rych tylko kilkunastu jst w pisie....i tak jest od 8 lat...lata wypaczen pisowskich...wł asnie owocuja....
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem |
Wacek
+3 # Wacek 2024-07-07 20:20
Cytuję tomek kr:
kto zmodernixuje zbiornik dal wedkarzy....których tylko kilkunastu jst w pisie....i tak jest od 8 lat...lata wypaczen pisowskich...własnie owocuja....

Tu…,manie cały PZW to beton komuchów tak samo jak PZŁ,spółdzielni e mieszkaniowe , związki zawodowe w oświacie i RODsy czyli ogródki działkowe, po „upadku komuny” w te organizacje komuniści poupychali swoich nominatów dlatego taki syf mamy w tych organizacjach!! !!
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem |
Kmicic
-2 # Kmicic 2024-07-07 16:33
To wszystko wina PiS :lol: :lol: :lol:
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem |

Dodaj komentarz

Pamiętaj o tym, że w internecie nie jesteś anonimowy.

To Ty odpowiadasz, za to, co piszesz – portal w żadnym przypadku nie ponosi odpowiedzialności prawnej za Twoje teksty. Przypominamy, również że dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum. Jeśli uważasz, że któryś z komentarzy nie powinien się tu ukazywać zgłoś nam to: redakcja@zlubaczowa.pl.

Ostatnio dodane

Wybory samorządowe 2024

Najbliższe wydarzenia

Na sygnale

ZDJĘCIA

OSTATNIO NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE

HOME | REKLAMA | PATRONAT MEDIALNY | | POLITYKA PRYWATNOŚCI | REGULAMIN FORUM| KONTAKTfeed-image RSS

ZLUBACZOWA.PL - informacje Lubaczów, powiat lubaczowski.