Reklama przykuwająca wzrok, czyli dlaczego outdoor stał się tak popularny?

Nie da się już wyobrazić sobie miast, autostrad, a nawet mniejszych miejscowości bez wszechobecnych reklam wielkoformatowych. Plakaty i billboardy wyrastają jak grzyby po deszczu, z każdej strony zachęcając nas do zakupów. Skąd w ogóle wziął się pomysł na takiego typu promocję produktów i usług? Czy w XXI wieku nie wystarczy, jeśli jesteśmy obecni w internecie? I w jaki sposób producenci sprawiają, że graficzna reklama postawiona przy drodze działa na odbiorców równie mocno, jak na przykład spoty telewizyjne albo banery w sieci?

Wyjdź z domu i obejrzyj reklamy. Czym jest OOH?

Ten tajemniczo brzmiący skrót pochodzi z języka angielskiego. Można go rozwinąć jako Out Of Home, „poza domem”. Zgodnie z nazwą jest umieszczana w przestrzeni publicznej: przy ulicach, ścianach budynków, na przystankach, w komunikacji miejskiej i w wielu innych lokalizacjach, przez które codziennie przechodzi duża liczba ludzi. Zwykle widzimy taką reklamę z okna samochodu, w tramwaju lub przechodząc na drugą stronę jezdni. Nie mamy więc wiele czasu na zapoznanie się z nią. Dlatego pomysłodawcy reklamy outdoorowej opierają swoje kampanie głównie na obrazie i wpadających w oko, krótkich sloganach. Dzięki temu jesteśmy w stanie zapamiętać, co znajdowało się na billboardzie nawet przy drodze szybkiego ruchu.

W dobie intensywnego rozwoju technologii również outdoor korzysta z nowoczesnych udogodnień. Jednym z najpopularniejszych okazuje się reklama świetlna, czyli podświetlane kasetony, litery przestrzenne, a także widoczne w nocy plakaty wielkoformatowe. Takie rozwiązanie sprawia, że wydłuża się czas promocji danego produktu czy usługi. Potencjalny klient może bowiem dostrzec reklamę także wieczorem i – o ile zdąży przed zamknięciem sklepu lub galerii handlowej – jeszcze tego samego dnia zrobić zakupy.

Promowanie na szeroką skalę staje się coraz powszechniejsze

Rozwój reklamy outdoorowej zawdzięczamy przede wszystkim zmianie trybu życia konsumentów. Dziś potencjalny klient spędza czas aktywnie, uprawiając sport i spotykając się z przyjaciółmi poza domem. Nic więc dziwnego, że skierowane do niego reklamy są obecne nie tylko w telewizji, ale także na ulicach czy w centrach handlowych. Dobrze wkomponowana w miejskie tło kampania OOH jest odbierana nadzwyczaj pozytywnie. Odczuwa się ją jako mniej nachalną, niż kłopotliwe banery w internecie albo telewizyjne bloki reklamowe, zmuszające nas do długotrwałego czekania na interesujący film. Rozwiązania outdoorowe, które w sposób przyjazny trafiają do odbiorcy, oferuje na przykład firma Dream Promotion. Ciekawe, podświetlane kasetony lub billboardy są efektownym sposobem na skuteczną promocję produktów czy usług.

Dodaj komentarz

Pamiętaj o tym, że w internecie nie jesteś anonimowy.

To Ty odpowiadasz, za to, co piszesz – portal w żadnym przypadku nie ponosi odpowiedzialności prawnej za Twoje teksty. Przypominamy, również że dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum. Jeśli uważasz, że któryś z komentarzy nie powinien się tu ukazywać zgłoś nam to: redakcja@zlubaczowa.pl.

Najbliższe wydarzenia