Jakie aspekty warto uwzględnić w kampanii reklamowej na Facebooku, aby była udana?

Jednym z bardziej skutecznych narzędzi do promowania nowych produktów dostępnych w sklepach internetowych jest płatna reklama na Facebooku. Pozwala ona docierać do określonej grupy docelowej z precyzyjną ofertą. Nic więc dziwnego, że właściciele sklepów online sięgają po nią tak często. Nie każdy jednak równie sprawnie prowadzi swoje kampanie promocyjne za pośrednictwem mediów społecznościowych. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, w jaki sposób robić to dobrze.

Poruszaj głębokie emocje i naucz się wzruszać użytkowników

Odwołuj się do uczuć. Możesz je rozbudzać, opowiadając dobrze przemyślane historie z pointą (storrytelling). Znakomicie robi to między innymi Allegro, które w okresie świątecznym opowiedziało historię o dziadku, który nauczył się języka angielskiego tylko po to, aby pojechać do syna mieszkającego w Wielkiej Brytanii  i poznać swoją wnuczkę. Wzruszające i ciepłe skojarzenia z marką potrafią przyciągać niczym magnes i budować społeczność lojalnych klientów, a o to nam przecież chodzi.

Pokaż, że oferta jest ograniczona czasowo

Na Facebooku możesz też tworzyć kampanie promocyjne ograniczone czasowo. Poczucie, że możemy stracić świetną okazję, jeśli się nie pospieszymy, może skłonić nas, czyli klientów, do podjęcia decyzji o zakupie w znacznie krótszym czasie. Poczucie ulotności promocji jest bardzo kuszące i mało kto potrafi się jemu oprzeć.

W przemyślany sposób angażuj użytkowników

Możesz organizować konkursy, w których będziesz oczekiwał od internautów kreatywności i zaangażowania, na przykład poprzez wykonanie ciekawego zdjęcia w danej odzieży czy pokazania ciasta, jakie upiekli z wykorzystaniem sprzedawanej w Twojej firmie mąki czy bakalii. Możliwości jest mnóstwo. Zrezygnuj z często spotykanych, szczególnie na Facebooku, konkursów, w których liczy się jak największa liczba udostępnień. Nie dość, że takie działanie i namawianie do niego jest niezgodne z regulaminem tego portalu społecznościowego, to jeszcze niewiele wniesie do całej zabawy. Chodzi o prawdziwe zaangażowanie fanów i budowanie dobrych skojarzeń z Twoją marką, nie zaś na wymuszaniu udostępnień czy polubień.

Jeśli nie czujesz się mocny w prowadzeniu działań w mediach społecznościowych, zawsze może Ci w tym pomóc profesjonalna agencja reklamowa.

PRZECZYTAJ TAKŻE:

REKLAMA:


UWAGA!

Od 18 marca 2022 roku publikacja komentarzy na portalu ZLUBACZOWA.PL jest możliwa tylko po uprzednim zarejestrowaniu konta. 

KLIKNIJ TUTAJ, ABY ZAREJESTROWAĆ KONTO

Masz już konto? Zaloguj się

Regulamin forum znajduje się pod tym linkiem, natomiast polityka prywatności tutaj. Rejestrując konto akceptujesz zasady.

Ostatnio dodane