
Przewodnik po lokalnym SEO

Zmagasz się z brakiem klientów lub konkurencją w swoim mieście i nie wiesz, jak wyróżnić się na rynku? W rozwiązaniu może Ci pomóc pozycjonowanie lokalne. Dzięki niemu zbudujesz świadomość swojej marki wśród lokalnej społeczności i wyróżnisz się w wynikach wyszukiwania.
Dla kogo pozycjonowanie lokalne?
Pozycjonowanie lokalne to działania mające na celu poprawę widoczności domeny w wynikach wyszukiwania na słowa kluczowe związane z daną lokalizacją. Wpłynie to pozytywnie na budowanie świadomości marki i rozpoznawalność, a także wyróżnienie wśród konkurencji. Kiedy warto zainwestować w pozycjonowanie lokalne?
- ruch na Twojej domenie jest niski,
- Twój biznes nie jest widoczny na lokalne zapytania,
- zmagasz się z brakiem klientów,
- konkurencja jest wyżej od Ciebie w Google,
- potencjalni klienci nie wiedzą o Twojej ofercie.
Dowiedz się więcej na: https://semhouse.com/pl/pozycjonowanie/rzeszow.
Charakterystyka pozycjonowania lokalnego
Wyróżniamy trzy typy pozycjonowania lokalnego:
- Pozycjonowanie regionalne – koncentracja na budowaniu widoczności marki w obrębie województwa, powiatu lub regionu. Bardzo korzystne dla przedsiębiorców, którzy działają na konkretnych obszarach;
- Pozycjonowanie na miasto – poprawa widoczności Twojej marki w obszarze danego miasta i obszarów, które z nim sąsiadują;
- Pozycjonowanie na dzielnicę – pozycjonowanie lokalne, które koncentruje się na wybranych dzielnicach dużych miast.
Zazwyczaj pozycjonowanie lokalne rozpoczyna się od standardowych działań SEO, czyli od przeprowadzenia analizy i zdefiniowania ogólnej kondycji domeny. Następnie przeprowadzany jest research lokalnych słów kluczowych i optymalizacja strony. Kolejnym etapem jest pozyskiwanie linków z regionalnych witryn internetowych, które są zorientowane na dany obszar. Kiedy te działania mamy już za sobą, można przejść do tworzenia wysokiej jakości treści, które będą wartościowe dla lokalnej społeczności.
Korzyści pozycjonowania lokalnego
Opracowanie odpowiedniej strategii marketingowej, która uwzględnia pozycjonowanie lokalne, może przynieść biznesowi wiele korzyści. Wśród nich są:
- dominacja na rynku lokalnym;
- nowi klienci z konkretnymi potrzebami;
- mniejszy koszt pozyskania klienta;
- wzmocnienie zaufania i lojalności klientów dzięki lokalnym recenzjom i opiniom;
- zwiększenie konwersji;
- dotarcie do większej grupy docelowej.
Elementy pozycjonowania lokalnego
Agencja SEM House skupia się na działaniach linkbuildingowych, które są nieodłącznym elementem efektywnego pozycjonowania regionalnego. Współpraca z lokalnymi stronami internetowymi i serwisami, które publikują lokalne wiadomości, umożliwia stworzenie mocnego profilu linkowego. To sprawia, że zwiększa się widoczność naszej witryny w wynikach wyszukiwania oraz szansa na dotarcie do nowych, określonych odbiorców.
Czym różni się pozycjonowanie lokalne od tradycyjnego SEO? Przede wszystkim w pozycjonowaniu regionalnym skupiamy się na lokalnych frazach kluczowych oraz wykorzystujemy możliwości, które oferuje Google Moja Firma. Tutaj pierwsze skrzypce gra marketing regionalny, który dociera do lokalnej społeczności i buduje świadomość brandu. Tradycyjne SEO z kolei skupia się na szerszej skali działania.
Artykuł zewnętrzny