Budowa mostu w Nowej Grobli, przebudowa przeprawy w Lubaczowie i remont torów. PKP remontuje linię 101 [ZDJĘCIA]

fot. PKP PLKfot. PKP PLK

Na linii Munina – Hrebenne, łączącej Podkarpacie z Lubelszczyzną, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. budują nowy most nad Lubaczówką w Nowej Grobli. Dobre podróże i sprawny przewóz towarów do zakładów przemysłowych oraz przejścia granicznego w Werchracie zapewni także przebudowa mostu w Lubaczowie i remont toru na szlaku Horyniec Zdrój – Werchrata. Na prace PKP Polskie Linie Kolejowe S.A przeznaczy 31 mln złotych.

Na trasie kolejowej Munina –Hrebenne w Nowej Grobli, PLK budują nowy most. Stalowa konstrukcja nad rzeką Lubaczówką zastąpi jednoprzęsłowy obiekt z 1949 r. Wykonano już demontaż dotychczasowych elementów. Na brzegu przygotowywane są fundamenty nowych przyczółków. Jednocześnie w Lubaczowie postępują prace przy przebudowie mostu nad rzeką Sołotwą. W miejscu wyeksploatowanej przeprawy będzie techniczne lepsza konstrukcja. PLK wykorzystają obiekt uzyskany przy przebudowie linii w Pszczynie. Już zdemontowano stare elementy i budowane są nowe przyczółki mostu. Również kolejowe przeprawy w Nowinach Horynieckich zostaną wyremontowane.

PLK zachowują historię kolei. Stalowe konstrukcje mostów z Nowej Grobli i Lubaczowa pozostaną w regionie. PLK przekazały obiekty Gminie Lubaczów. Będą prezentowane w muzeum kolejnictwa na stacji Basznia.

Poza przebudową mostów na jednotorowej linii Munina – Hrebenne (nr 101) remontowany jest tor na szlaku Horyniec Zdrój – Werchrata. Prace pozwolą zlikwidować ograniczenia prędkość i usprawnią przejazd pociągów. Na trasie kursują składy w relacjach Jarosław – Horyniec Zdrój oraz Rzeszów – Horyniec Zdrój. W sezonie letnim można podróżować także między Rzeszowem a Zamościem oraz Jarosławiem a Lublinem. Linia kolejowa zapewni także sprawny transport towarów m.in. do zakładów w Surochowie oraz do przejścia granicznego w Werchracie.

Na prace na linii Munina –Hrebenne przeznaczono w 2020 r. 31 mln zł. Finansowane są ze środków własnych PLK. Na linii Munina -Hrebenne (nr 101) w latach 2018 -2019 wyremontowano tory w stacji Basznia. Poziom bezpieczeństwa na 4 przejazdach w gminach: Lubaczów, Laszki, Oleszyce zwiększyła przebudowa skrzyżowań kolejowo-drogowych.

Linia Munina – Hrebenne jest jedną z trzech tras kolejowych łączących województwa podkarpackie i lubelskie.

Zmiany w organizacji ruchu pociągów

Zakres prac realizowanych na jednotorowej trasie wymagał wprowadzenia od 15.03.2020 r. do 26.06.2020 r. zastępczej komunikacji autobusowej. Zmiany zostały ujęte w rozkładzie jazdy i ustalone z przewoźnikami. Szczegóły dostępne są na stronie internetowej portalpasazera.plrozkład-pkp.pl oraz na stronie przewoźników.

Linia z historią

Linia kolejowa na trasie Munina – Hrebenne ma 83 km. To trasa dawnej Kolei Jarosławsko–Sokalskiej. Pierwszy pociąg z Jarosławia do Sokala przez Muninę – Lubaczów Hrebenne i Rawę Ruską przejechał 6 czerwca 1884. Po II wojnie światowej, wybudowano odcinek Werchrata – Hrebenne.

Zdjęcia: PKP PLK

Most._w_N._Grobli__9___fot._Przemyslaw_Probierz.jpgMost_w_Lubaczowie_2___fot._Jadwiga_Bozek.jpgMost_w_Lubaczowie_3___fot__Jadwiga_Bozek.jpgMost_w_Lubaczowie__1___fot._Jadwiga_Bozek.jpgMost_w_N._Grobli_1___fot__Jakub_Kowal.jpgMost_w_N._Grobli_8___fot._Przemyslaw_Probierz.jpgMost_w_N._Grobli__4___fot._Jakub_Kowal.jpgMost_w_N._Grobli__5___fot._Przemyslaw_Probierz.jpgMost_w_N._Grobli__6__fot._Przemyslaw_Probierz.jpg

Źródło: PKP PLK


AdmirorGallery 5.0.0, author/s Vasiljevski & Kekeljevic.
Secured & Audited by: Security Audit Systems