Jak skutecznie organizować eventy?

Event marketing może być bardzo skutecznym narzędziem, które sprzyja budowaniu wizerunku firmy, promocji produktów czy usług, a w efekcie zwiększa sprzedaż i lojalność klientów. Trzeba jednak wiedzieć, jak przygotować wydarzenie, które okaże się strzałem w dziesiątkę i dla Twojej organizacji, i dla jej odbiorców.

Określ cel eventu

Prawdopodobnie na każdym dobrym kursie organizatora imprez dowiesz się, że skuteczny event to taki, który ma określony cel, a potem oczywiście go spełnia. Nie sztuką jest zorganizowanie imprezy, na której być może klienci Twojej firmy będą się dobrze bawić, Ty zapewnisz kosztowne atrakcje, ale tak właściwie nie będzie wiadomo, po co się ona odbyła. Zastanów się więc najpierw, co chciałbyś uzyskać, np.:

- Zwiększyć świadomość marki wśród nowych klientów,
- Zareklamować konkretny produkt/usługę,
- Budować określony wizerunek eksperta (np. poprzez organizację fachowych szkoleń),
- Przekazać konkretną ideę, która wpisuje się w misję firmy (np. poprzez wydarzenie charytatywne).

Celów może być oczywiście znacznie więcej, ale wiesz już, w jaki sposób można je określić. Sprecyzowanie tego zagadnienia pomoże Ci podjąć kolejne kroki.

Co motywuje Twojego odbiorcę?

Określiłeś cel eventu, ale musisz teraz dopasować jego kształt do oczekiwań i potrzeb Twojego odbiorcy. Nie wyjdziesz przecież z eventem obfitującym w ekstremalne wyzwania sportowe do seniorów. To oczywiście wyolbrzymiony przykład, jednak niedopasowanie formuły do zainteresowań odbiorców położyło wiele świetnych (w teorii) eventów. Kurs organizatora imprez rzuca więcej światła na poszczególne motywacje, którymi mogą być:

- Osobiste korzyści (udział w prestiżowej imprezie, zdobycie atrakcyjnej nagrody),
- Integracja z określonym środowiskiem, networking,
- Zdobycie fachowej wiedzy,
- Korzyści biznesowe, możliwość budowanie własnego wizerunku poprzez identyfikację z Twoją firmą.

Wypromuj swój event

Ciężko mówić o skutecznym wydarzeniu, jeśli nie zostało ono dobrze wypromowane. A to dlatego, że zwyczajnie niewiele osób o nim usłyszy, a jeszcze mniej zjawi się na imprezie. Promocja eventów to temat rzeka, który szczegółowo jest poruszany na kursach organizatora imprez. My wymieniamy najważniejsze kanały i sposoby na rozreklamowanie wydarzenia, a są nimi:

- Media społecznościowe – pamiętaj, by dobrać kanał do grupy wiekowej i zawodowej. Event dla managerów promuj raczej na Twitterze, a ten dla młodych odbiorców na TikToku,
- Newsletter, mailing z przypomnieniami,
- Media tradycyjne (prasa, serwisy branżowe),
- Patronaty medialne.

Skuteczna organizacja wydarzenia

Dobra organizacja wymaga także bardziej technicznych kroków. Mowa tu o przygotowaniu briefu, scenariusza imprezy, czy budżetu, ale również o negocjacjach z podwykonawcami czy artystami. Przy większych imprezach przydaje się także wiedza z zarządzaniami projektami. Są to etapy, które wymagają skrupulatnej pracy. Jeśli brakuje Ci usystematyzowanej wiedzy, rozważ kurs organizatora imprez, by planować skuteczne wydarzenia krok po kroku.