Jak wybrać odpowiedni program Call Center?

Wybierając właściwy program Call Center możesz poprawić komunikację ze swoimi Klientami. Zarządzając kontaktami w chmurze masz szansę na stworzenie skutecznego systemu komunikacji działającego niezawodnie.

Program Call Center umożliwia kontakt z Klientami z dowolnego miejsca

Praca w wariancie zdalnym lub hybrydowym to obecnie standard. Pandemia pokazała, że można. Ta zasada także obowiązuje, jeżeli chodzi o branże Call Center. Wystarczy udostępnić pracownikom program Call Centera kontaktować z Klientami mogą się z dowolnego miejsca.

Praca zdalna ma wiele zalet. Przede wszystkim można wdrożyć elastyczny system realizacji zadań dopasowany do potrzeb pracownika, jak i Klientów. Można umawiać się na rozmowy wtedy, gdy Klient może rozmawiać. Firma buduje dzięki temu pozytywne relacje, a jednocześnie oszczędza czas i pieniądze. Pracownik nie musi tracić czasu na dojazdy do firmy, można skupić się faktycznie na kontaktach z Klientem. Nie jest również aż tak bardzo zmęczony.

W systemie Call Center komunikacja przebiega w sposób kompleksowy, komfortowy i nowoczesny.

W jakich branżach program Call Center sprawdzi się najlepiej?

Są branże, w których program Call Center jest wręcz niezbędny. Przede wszystkim jest to dziś fotowoltaika. Klienci odbierają wiele telefonów od firm chcących zaproponować im swoje usługi. Głównie wynika to z chęci popularyzacji odnawialnych źródeł energii, które dają szansę na wyraźne oszczędności w czasach ciągle rosnących cen prądu. Wykorzystując tutaj system Call Center można zbudować obszerną bazę kontaktową w celu popularyzacji fotowoltaiki.

Program Call Center cieszy się również popularnością w branży transportowej, pozwala na prowadzenie zaawansowanej infolinii np. w kolei. Ważne, aby dostępny był tam moduł oddzwaniania do Klienta czy dostęp do historii kontaktów.

Call Center niezbędne jest także w branży turystycznej. Platforma do obsługi klientów przydaje się przy organizacji wycieczek zagranicznych, gdy pojawiają się problemy z lotami, rezydentami czy ogólnym przebiegiem wypoczynku. W ramach świadczonych usług można wysyłać do Klientów przypomnienia o stworzonej rezerwacji, a także odpowiadać na pytania najbardziej nurtujące turystów.

Co powinien oferować program Call Center?

Jest kilka funkcjonalności, które powinien posiadać każdy program Call Center, który ma usprawniać pracę i ją uprzyjemniać. Przede wszystkim bardzo przydatną opcją jest Dialer. Jest to funkcja automatycznego oddzwaniania, dzięki której można bardzo szybko zrealizować połączenie. Niezastąpiony jest także skrypt według którego konsultanci mają prowadzić rozmowy z Klientami. Jednolicie przygotowane wytyczne zagwarantują budowanie pozytywnego wizerunku firmy.

Praca wszystkich pracowników z pomocą programu Call Center jest nieustannie monitorowana. Można sprawdzać ich poziom kontaktu z Klientami, weryfikować uwagi, a także reagować na wiele nieprzyjemnych sytuacji. Oczywiście standardem jest nagrywanie rozmów. Przydatne są także SMSy głosowe czy możliwość kontaktu e-mailowego.