Rola skutecznego linkowania w pozycjonowaniu stron. Dowiedz się więcej!

W działaniach związanych z pozycjonowaniem stron szczególnie istotną rolę odgrywa linkowanie, czyli tak zwany link building. Podobnie jak optymalizacja, obejmująca strukturę kodu i treści widoczne na stronie, linkowanie jest jedną z najefektywniejszych metod na zwiększenie ruchu oraz konwersji. W tym wpisie wyjaśniamy, dlaczego każdy przedsiębiorca powinien zainwestować w zdobywanie wartościowych linków, prowadzących do jego domeny.

Teoria kontra praktyka: pozyskiwanie linków to skomplikowana sprawa

Im więcej linków wysokiej jakości prowadzi do danej strony internetowej, tym wyższy jej ranking i pozycja w wyszukiwarce Google. Dlatego w każdej dobrej agencji SEO zatrudnieni są link builderzy, których zadaniem jest pozyskiwanie linków na konkretnych domenach. Odbywa się to na określonych warunkach, korzystnych dla obu stron – właściciela strony zamieszczającej podlinkowaną nazwę firmy oraz klienta agencji. Najczęściej za pozyskanie linku trzeba zapłacić, a wysokość ceny zależy od statystyk danej domeny. Jeśli jest ona odwiedzana przez wielu internautów oznacza to, że link będzie wartościowy, a przy tym droższy. Jeżeli natomiast ruch na niej jest znikomy, zamieszczony odnośnik nie przyniesie tak dużych korzyści, jednak będzie kosztował znacznie mniej.

Pozyskiwanie linków z różnych witryn jest nieodłączną częścią pozycjonowania stron, dla którego kreowanie profilu linkowego ma ogromne znaczenie. Każdy jeden odnośnik z zewnętrznego serwisu to mała cegiełka w budowaniu stabilnej pozycji w wynikach Google.

W praktyce zdobycie linku na dobrym serwisie internetowym nie jest rzeczą prostą. Wiele agencji SEO zamiast pozyskiwać linki z zewnątrz, korzysta z własnych zaplecz pozycjonerskich, tworzonych specjalnie na potrzeby linkowania. To pozwala im zdobywać „sztuczne” odnośniki, które ładnie prezentują się na raporcie dla klienta, ale niewiele wnoszą do rankingu jego strony. Takich praktyk nie stosuje Agencja AFTERWEB i być może właśnie dlatego pozycjonowanie stron w jej wykonaniu przynosi tak duże rezultaty. Uczciwe podejście do powierzonych zadań oraz zaangażowanie w działania marketingowe są gwarancją efektu – nie można o tym zapominać.

Pozycjonowanie bez linkowania nie będzie skuteczne. Jak się promować, to z rozmachem!

W pozycjonowaniu prace przeprowadzane wyłącznie w obrębie własnej domeny mijają się z celem. Działać należy kompleksowo, na wielu płaszczyznach. Oczywistym jest, że samodzielnie trudno podołać takiemu zadaniu. Dlatego najprostszą drogą do sukcesu będzie rozpoczęcie współpracy z agencją SEO, taką jak AFTERWEB. Specjaliści wdrożą kompleksowe działania, krok po kroku realizując założoną strategię. Dzięki temu pozycjonowanie stron będzie zawierać nie tylko opracowanie unikalnych treści zawierających słowa kluczowe czy wprowadzenie zmian w kodzie strony. Obejmie również profesjonalny link building, skierowany na pozyskanie wartościowych odnośników z polskich, wysoko rankingujących witryn. Całość prac będzie na bieżąco monitorowana i raportowana, a gdy machina ruszy, jej bieg będzie pod stałą kontrolą ekspertów. Nie ma więc sensu dłużej się zastanawiać: chcąc rozkręcić biznes, trzeba postawić na skuteczne pozycjonowanie. Z linkowaniem w pakiecie, ma się rozumieć! 

Źródło: https://afterweb.pl/pozycjonowanie-stron/