Jeśli kupujesz towar przez Internet, masz więcej praw, niż w tradycyjnych, stacjonarnych sklepach. Istotną kwestią jest to, że w sklepach online możesz bez problemu zwrócić zakupiony produkt. W tym artykule dowiesz się dokładnie, kiedy możesz zwrócić towar, a kiedy będzie to niemożliwe. Dowiesz się o tym, jak dokonać zwrotu produktu na Allegro, a także tego, ile czasu masz na odesłanie zakupionego produktu.
Zwrot towaru to tak naprawdę odstąpienie od umowy. Kiedy kupujesz w sklepie internetowym, dostajesz paczkę z produktem, który możesz obejrzeć, a następnie zwrócić, jeśli ci się nie podoba. Możesz zwrócić zakupioną rzecz bez podawania konkretnej przyczyny. Nie musisz też ponosić dodatkowych kosztów związanych ze zwrotem towaru (chociaż są i wyjątki).
Towar możesz zwrócić zawsze wtedy, gdy kupujesz u przedsiębiorcy na odległość. W rozumieniu zakupów dokonywanych na odległość można uwzględnić te, które:
- kupujesz przez internet,
- kupujesz przez telefon,
- kupujesz w ramach sprzedaży wysyłkowej.
Możesz też dokonać zwrotu, gdy kupujesz poza lokalem firmy, na przykład za pośrednictwem akwizytora.
Natomiast jeśli kupujesz produkty w sklepie stacjonarnym, to zwrot towaru nie jest wówczas możliwy. Za sklep stacjonarny można uznać:
- supermarket,
- centrum handlowe,
- sklep osiedlowy,
- targowisko.
Jeśli sprzedawca przyjmie zwrot towaru w jednym z takich punktów, będzie to wyłącznie jego dobra wola. Może to także być polityka sklepu, bądź też dbanie o dobry wizerunek firmy. Musisz też pamiętać o tym, że jeśli zdecydujesz się na zakup towaru przez internet, a wybierzesz odbiór osobisty, to nadal możesz bez problemu zwrócić produkt.
Jeśli kupujesz produkt na Allegro od przedsiębiorcy, czyli od sprzedawcy posiadającego konto firmowe, możesz wtedy odstąpić od umowy. Warto pamiętać o tym, że zwrotu towaru możesz dokonać zarówno wtedy, gdy:
- kupiłeś produkt, korzystając z opcji „Kup”,
- kupiłeś produkt w ramach licytacji.
Jeśli chcesz zwrócić towar, musisz pamiętać o tym, że na odstąpienie od umowy masz czternaście dni od daty:
- otrzymania produktu,
- zawarcia umowy na daną usługę.
Musisz pamiętać o tym, by w ciągu tych czternastu dni złożyć oświadczenie o tym, że chcesz odstąpić od umowy. Bardzo ważna jest bowiem data nadania – gdy przekroczysz termin, zwrot nie będzie możliwy.
A co wtedy, gdy kupujesz kilka przedmiotów i są one dostarczane osobno lub w częściach? W takiej sytuacji termin odstąpienia od umowy liczy się od daty, w której otrzymałeś ostatnią przesyłkę, czy część.
Inaczej jest w przypadku, kiedy zdecydowałeś się na przykład na prenumeratę, czyli na regularne dostarczanie produktów w danym terminie. W takiej sytuacji czas odstąpienia od umowy liczy się od daty, w której otrzymałeś pierwszy produkt.
Jeśli chcesz bezproblemowo zwrócić towar, zdecyduj się na zwracam.pl. Jest to najszybszy i najwygodniejszy sposób na odesłanie produktu, który nie spełnia twoich oczekiwań.