Gdzie szukać oszczędności w małej firmie?


Prowadzenie firmy zawsze obciążone jest kosztami. I choć składek i podatków w żaden sposób nie da się zmniejszyć, jest wiele innych sposobów, które pozwalają na znaczne oszczędności. Sprawdź, która opcja okaże się doskonałym rozwiązaniem w Twoim przypadku.

Outsourcing – nie musisz wszystkiego robić sam

Outsourcing jest popularnym, często wybieranym przez przedsiębiorców rozwiązaniem. Polega na zlecaniu innym firmom wykonywania konkretnych usług. Może być to prowadzenie księgowości, serwisowanie sprzętu, marketing czy rekrutacja nowej kadry. Realnie generuje to dużo niższe koszty niż w stałym zatrudnianie w tym celu wykwalifikowanych pracowników. Na przykład tanie wirtualne biuro oferuje kompleksową obsługę administracyjno-biurową obejmującą nadzorowanie korespondencji firmowej, czy też odbieranie telefonów. To, ile kosztuje wirtualne biuro, zależy głównie od pakietu i mnogości usług, na które się zdecydujesz, jednak ceny zaczynają się już od kilkudziesięciu złotych miesięcznie.

Coworking – nie płać za czynsz

Coworking polega na dzieleniu przestrzeni biurowej z innymi firmami. W ramach usługi otrzymujesz miejsce do prowadzenia działalności – pod tym adresem możesz także zarejestrować swoją firmę. Posiadasz również dostęp do skrzynki pocztowej, stanowiska komputerowego, a w razie potrzeby spotkania z klientem. Zyskujesz też możliwość wynajmu nowoczesnej sali konferencyjnej. Dzięki temu dysponujesz niezbędną do prowadzenia firmy infrastrukturą, bez ponoszenia wysokich kosztów najmu.

Reklama? Wybierz social media

Wbrew pozorom skuteczna promocja firmy nie wymaga dużych nakładów finansowych. Dzięki mediom społecznościowym masz możliwość dotarcia do określonej przez Ciebie grupy docelowej, dzięki czemu reklama jest bardziej skuteczna i o wiele tańsza niż emisja w radiu czy telewizji. Duże zaufanie wśród potencjalnych klientów wzbudza także aktywnie prowadzony profil na Facebooku i Instagramie, regularne wrzucanie postów i udzielanie się w komentarzach stwarza wrażenie rzetelnej firmy.

Minimalizuj koszty eksploatacji

By ciąć koszty, przedsiębiorcom poleca się zakupy w hurtowaniach. Tym sposobem nabywają towar, na przykład artykuły biurowe, po niższej cenie, co przekłada się na oszczędność równą kilkuset złotych w skali roku. Poza wyborem tańszych akcesoriów biurowych, warto też przestawić się na e-faktury, co może ograniczyć wydatki związane z zakupem papieru, kopert, a także eksploatacją drukarek i innych sprzętów. Oczywiście nie wszyscy kontrahenci są skłonni do przyjmowania dokumentów w takiej formie, ale zawsze można ich o to zapytać. Z pozoru proste rozwiązania mogą przynieść wiele korzyści, dlatego warto je wdrażać, a zaoszczędzone pieniądze zainwestować w dalszy rozwój firmy.

PRZECZYTAJ TAKŻE:

REKLAMA:


Dodaj komentarz

Pamiętaj o tym, że w internecie nie jesteś anonimowy.

Nie obrażaj, nie używaj przekleństw i nie pomawiaj.

To Ty odpowiadasz, za to, co piszesz – portal w żadnym przypadku nie ponosi odpowiedzialności prawnej za Twoje teksty. Przypominamy, również że dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum. Jeśli uważasz, że któryś z komentarzy nie powinien się tu ukazywać zgłoś nam to: redakcja@zlubaczowa.pl.

Koronawirus - najważniejsze informacje

Ostatnio dodane

Porady

Na sygnale

Ostatnio dodane

W obiektywie

HOME | REKLAMA | PATRONAT MEDIALNY | | POLITYKA PRYWATNOŚCI | REGULAMIN FORUM| KONTAKT |                                                               

ZLUBACZOWA.PL to blog informacyjny. Właściciel nie jest związany z żadnym wydawnictwem.