Influencer marketing – nie popełnij błędu

Zdjęcie ilustracyjne fot. pixabay.com
Zdjęcie ilustracyjne fot. pixabay.com

Zdjęcie ilustracyjne fot. pixabay.com

Influencer marketing to jeden z najpopularniejszych sposobów na reklamę. Dzięki niemu możesz dotrzeć do większej liczby odbiorców, którzy docenią Twój produkt.

Influencer marketing – kim jest influencer?

Influencer jest osobą, która pracuje i działa w internecie na szeroką skalę. Ze względu na stały kontakt z odbiorcami jest doceniany przez tych, którym zależy na reklamowaniu swoich produktów. Podejmując współpracę z influencerem, jednocześnie docierasz do jego odbiorców. Influencerzy to najczęściej: blogerzy, vlogerzy, instagramerzy i gamerzy (streamerzy). Najlepszy influencer to taki, który zna się na tym, co robi. Niewiele osób przekona osoba mówiąca o wszystkim i o niczym. Najlepszym influencerem, z którym warto zawiązać współpracę, jest ten, kto zna się na jakiejś dziedzinie – jeśli ta dziedzina wpasowuje się w Twoją markę, podejmij współpracę.

Influencer marketing – jakich błędów unikać?

Jednym z podstawowych błędów podczas podejmowania współpracy z influencerem jest przygotowywanie słabego briefu. Brief zawiera szczegółowe informacje dotyczące kampanii i na jego podstawie można uniknąć nieporozumień – działamy tak, jak to zostało określone. 

Po drugie influencer to nie jest osoba wynajmowana na pełen etat. Nie musi przygotowywać swoich treści zgodnie z naszymi wymaganiami ani tym bardziej zmieniać stylu wypowiedzi, dlatego że my sobie tego życzymy. Osoba ta ma swój styl, własny charakter i właśnie dlatego ma za sobą grono subskrybentów. Chęć zmiany jego profilu może poskutkować złymi wynikami marketingowymi. Zresztą dobry influencer, który zna się na tym, co robi, nie pozwoli sobie na zmiany charakteru własnych wypowiedzi. 

Pamiętajmy też, że nie chodzi o jednorazowe wywieszenie reklamy na kanale influencera, ale o przemyślaną kampanię, która ma przynieść faktyczne wyniki w postaci sprzedaży. Praca z influencerem powinna być ciągła, aby dać pozytywne wyniki. 

Bardzo ważne jest, aby dobrać influencera zgodnie z tym, jaka markę prezentujemy, jakie mamy produkty i do kogo są one kierowane. Jeśli wybrana osoba skupia się na przekazie do osób 40+, a Twój produkt to na przykład kosmetyki do cery trądzikowej dla nastolatek, to współpraca raczej nie będzie udana, ponieważ informacja o produkcie nie dotrze do tego, do kogo powinna. 30-latki nie będą zainteresowane kupnem produktu. 

Dobry influencer marketing – kilka zasad

Influencer marketing cechuje się naturalnością. W postach czy wypowiedziach nie ma miejsca na wtłaczanie na siłę nazwy marki (nie powinna pojawiać się 15 razy w jednej wypowiedzi, bo to odstraszy zamiast zachęcić). Jeśli influencer jest wiarygodny, to i produkt będzie lepiej odebrany.

Pamiętaj również, by wybierać tych influencerów, którzy faktycznie systematycznie pracują na swoim kanale. Nie zwracaj uwagi na liczbę obserwujących, bo może być zafałszowana. Przejrzyj posty i filmy, sprawdzając, jakie reakcje się pod nimi znajdują. 

Decydując się na influencer marketing, prezentujesz swój produkt w oryginalny sposób. Odbiorca zapoznaje się z nim nie z plakatu i nie ze sklepowej półki, ale dowiaduje się, jak faktycznie go wykorzystywać.

PRZECZYTAJ TAKŻE:

REKLAMA:


Dodaj komentarz

Pamiętaj o tym, że w internecie nie jesteś anonimowy.

Nie obrażaj, nie używaj przekleństw i nie pomawiaj.

To Ty odpowiadasz, za to, co piszesz – portal w żadnym przypadku nie ponosi odpowiedzialności prawnej za Twoje teksty. Przypominamy, również że dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum. Jeśli uważasz, że któryś z komentarzy nie powinien się tu ukazywać zgłoś nam to: redakcja@zlubaczowa.pl.

Koronawirus - najważniejsze informacje

Ogłoszenia

Kotki
( / Dom i ogród)

noimage
10-29-2020

Pracownik do robót ziemnych wodno-kanalizacyjnych
( / Praca)

noimage
10-29-2020

Operator koparki
( / Praca)

noimage
10-29-2020

Ostatnio dodane

Porady

Na sygnale

Ostatnio dodane

W obiektywie

HOME | REKLAMA | PATRONAT MEDIALNY | | POLITYKA PRYWATNOŚCI | REGULAMIN FORUM| KONTAKT |                                                               

ZLUBACZOWA.PL to blog informacyjny. Właściciel nie jest związany z żadnym wydawnictwem.