Jak urządzić biuro przyjazne pracownikowi - doradza salon meblowy z Katowic

Biura przyjazne pracownikom to trend, który przybył do nas wraz z nowoczesnymi metodami zarządzania. Jak wskazują badania przestrzeń w jakiej pracujemy ma ogromne znaczenie. O tym jak urządzić ergonomiczne i przyjazne pracownikowi biuro opowiedzą eksperci z salonu meblowego NoNameOffice z Katowic.

Jak wygląda biuro idealne?

Znane powiedzenie mówi o tym, że jeżeli będziemy robić to co kochamy to nie przepracujemy w życiu ani jednego dnia. Dla jednych to totalna bzdura, dla innych klucz do szczęścia. Dlatego tak jak we wszystkim, również w życiu zawodowym najlepiej jest odnaleźć równowagę. Nawet jeśli nasza praca nie jest zbyt pasjonująca, zawsze warto ją sobie umilić. W jaki sposób? Otóż przede wszystkim właśnie dzięki stworzeniu miejsca przyjaznego pracy. Najczęściej leży to w gestii pracodawcy, ale zawsze warto postarać się w maksymalny sposób uatrakcyjnić biuro. Co powinno się w nim znaleźć? Jeśli mówimy o siedzibie firmy, w której pracuje wiele osób to przede wszystkim kuchnia, kilka toalet, sala konferencyjna lub pokój spotkań i co ciekawe - miejsce do odpoczynku, tak zwany “chill room”. O ile kilka pierwszych to coś zupełnie normalnego, tak perspektywa odpoczynku w pracy wydaje się nieco dziwna i nieuzasadniona. Tymczasem jest zupełnie odwrotnie. W ciągu dnia niejednokrotnie wiele osób, potrzebuje chwili na zebranie myśli, zastanowienie się lub po prostu wypicie kawy ciszy i spokoju. Takie 5-10 min potrafi zdziałać cuda i napędzić do działania. Wiedzą o tym doskonale specjaliści z takich firm jak Google, Apple czy Amazon, których biura słyną z różnych “wygód”.

Jakie meble biurowe wybrać?

Idealne biuro to nie tylko szereg różnych pomieszczeń, to przede wszystkim profesjonalne wyposażenie. Nie oszukujmy się, nie ważne jak atrakcyjne i świetnie zaprojektowane będzie biuro, jeśli meble, które się w nim znajdują nie będą wygodne, nie będzie miało to żadnego znaczenia. Jednym z kluczowych elementów idealnego miejsca pracy są właśnie profesjonalne meble biurowe. Czym takowe się charakteryzują? Przede wszystkim są ergonomiczne, komfortowe, przystosowane do potrzeb pracowników i wytrzymałe. Niestety wiele atrakcyjnych i designerskich mebli nie spełnia podstawowych dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy. Naturalnie czasy, gdy uczono nas, że idealna postawą jest siedzenie z wyprostowanymi plecami pod kątem 90 stopni już dawno minęły. Nie oznacza to jednak, że możemy pracować na drewnianym stołku lub przy kuchennym blacie. Urządzając biuro, szczególnie jeśli zależy nam na jego komforcie, najlepiej jest skupić  się na profesjonalnych meblach biurowych.  Przede wszystkim fotelach biurowych (tutaj), biurkach, regałach oraz szafach biurowych.

Gdzie kupić profesjonalne meble biurowe?

Meble biurowe najlepiej jest kupować w profesjonalnych sklepach. Odradzamy zakupów w marketach budowlanych. sieciówkach meblarskich i innych tego typu miejscach. Niestety meble biurowe jakie tam znajdziemy często wyglądają dość profesjonalnie, ale jakość ich wykonania, ergonomia i wytrzymałość pozostawiają bardzo wiele do życzenia. Proponujemy unikać również aukcji internetowych i sklepów z podejrzenie tanim wyposażeniem. Można tam znaleźć wiele chińskich produktów, które często nie spełniają nawet podstawowych wymagań. Dlatego najlepiej udać się do sklepów stacjonarnych lub salonów ekspozycyjnych gdzie każdy mebel można zobaczyć na żywo, wypróbować oraz skorzystać z pomocy fachowej obsługi.

Artykuł powstał we współpracy ze sklepem meblowym NoNameOffice w Katowicach - zapraszamy!

----

Szukasz pracy w Lubaczowie? Sprawdź oferty na Megapraca.pl

Materiał zewnętrzny

Dodaj komentarz

Pamiętaj o tym, że w internecie nie jesteś anonimowy.

To Ty odpowiadasz, za to, co piszesz – portal w żadnym przypadku nie ponosi odpowiedzialności prawnej za Twoje teksty. Przypominamy, również że dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum. Jeśli uważasz, że któryś z komentarzy nie powinien się tu ukazywać zgłoś nam to: redakcja@zlubaczowa.pl.

Najbliższe wydarzenia