Szybkie drukowanie ulotek – wysoka jakość i atrakcyjne ceny

W niejednej firmie bywa tak, że ulotki i inne materiały promocyjne często przygotowujemy na ostatnią chwilę – tuż przed targami albo pojawieniem się nowego produktu na ryku. Wówczas trzeba szybko i tanio wydrukować ulotki, a także inne materiały marketingowe. Wystarczy dobry pomysł i sprawny grafik komputerowy, aby powstał projekt ulotki. Jeśli chcemy, aby ulotki zostały wydrukowane zgodnie z naszymi oczekiwaniami i wytycznymi możemy zlecić druk profesjonalnej drukarni online. Pełna oferta usług znajduje się na stronie caffeprint.eu

Drukowanie materiałów POS

Materiały POS (zwane również POSM - point of sales material) mają na celu promowanie produktów i usług firmy. Najczęściej drukowane są w formie papierowych ulotek  o charakterze informacyjnym, a w przypadkach bardziej skomplikowanych produktów, takich jak urządzenia, maszyny czy całe systemy technologiczne, ulotki mogą nawet zawierać treści edukacyjne.

Różne rodzaje ulotek zgodne ze standaryzacją

Projektanci ulotek prześcigają się w oryginalnych pomysłach tworząc różne firmy ulotek. Generalnie istnieje standaryzacja formatów, do których można dobrać odpowiedni rodzaj i grubość papieru. Najbardziej popularne są ulotki składane na pół, czyli tzw. foldery oraz znacznie wygodniejsze – ulotki składane na trzy części. Istnieją również bardziej rozbudowany formy ulotek, takie jak ulotki składane na 4 i więcej części. W zależności od zastosowania klient może zlecić również wykonanie ulotki z nacięciem, czyli tzw. zawieszek.

Katalogi i broszury – nowoczesne formy komunikacji z klientem

Oprócz strony internetowej czy reklamy ulotki i katalogi pełnią funkcję reklamową oraz informacyjną. Dzięki nim potencjalny klient może dowiedzieć się czy zajmuje się dane przedsiębiorstwo, jakie produkty i usługi oferuje, a także – w przypadku korzystania z katalogów – może poznać nie tylko parametry, ale również ceny poszczególnych produktów. Broszury i katalogi stanowią bardziej rozbudowaną formę ulotki, gdyż posiadają większą zawartość. Zazwyczaj wykonane są również w bardziej efektowny sposób na lepszej jakości papierze. Ich dodatkową cechą jest zszycie lub sklejenie. W zależności od projektu i preferencji klienta katalogi mogą mieć różną grubość oraz format.

Grubość i rodzaj papieru na ulotki

Ulotki papierowe możemy podzielić ze względu na rodzaj i grubość papieru, na którym będą drukowane. Istnieją dwa podstawowe rodzaje papieru na ulotki – kredowy i offset. Papier kredowy należy do bardziej eleganckich i ulotka wydrukowana na tym papierze lepiej się prezentuje. Natomiast offset to papier niepowlekany. Oprócz rodzaju duże znaczenie ma grubość papieru dobierany indywidualnie przez klienta. Oprócz podstawowych papierów ulotki można także wydrukować na specjalnym kartonie Arktika – jednostronnie powlekanym albo na papierze Creative. 

Format ulotek

Ze względu na kształt można wyróżnić główne rodzaje ulotek – ulotki DL oraz format ulotek A-5, czyli połowa popularnego arkusza A4. Obecnie klienci coraz częściej decydują się na wydruk ulotek składanych na trzy części, czyli tzw. DL ze względu na to, że są bardziej poręczne i trwałe.