Jaką formę promocji marki wybrać dla e-sklepu?

SEM, czyli marketing w wyszukiwarce internetowej to dziś konieczność dla wszystkich, którzy pragną rozreklamować ofertę swojej strony e-commerce. W obecnych realiach sieciowych potencjalny klient nie będzie kartkował wyników Google, aby znaleźć akurat naszą wizytówkę, zamiast tego zadowoli się odwiedzinami w jednej z witryn z pierwszej dziesiątki. Co w takim razie powinniśmy zrobić, aby liczyć się w wyścigu o klienta. O tym opowiadamy w poniższym artykule.

Pozycjonuj i cierpliwie czekaj

Nie od dziś wiadomo, że na efekty pracy specjalistów od pozycjonowania trzeba niekiedy poczekać klika miesięcy. Dla wielu sprzedawców to jednak zbyt wiele w obliczu wciąż kurczących się finansów na promocję. Jeśli jednak zamierzamy pozostać w świecie WWW na stałe, a co ważniejsze, zarabiać na każdym dniu obecności na cyfrowym rynku, nie powinniśmy się zrażać nieco opóźnionym zwrotem z inwestycji. Tym bardziej, że ten okaże się większy niż przy innych typach działań marketingowych.

Dodatkowo praca pozycjonerów zakłada przeprowadzenie optymalizacji SEO, a więc operacji przystosowania witryny do wymogów i wskazówek wyszukiwarki. Wychodząc naprzeciw zmiennym algorytmom, seowcy nie zapominają jednak o czynniku ludzkim i obok zaawansowanych technicznie procedur, jak przyspieszanie ładowania, poprawa kodu oraz załatwianie certyfikatów bezpieczeństwa, zajmują się również aspektami estetyki, designu, funkcjonalności i wygody w korzystaniu z serwisu (User Experience).  Jeszcze zanim zaczniemy myśleć o budowaniu zaplecza linków czy pisaniu wartościowych treści, dostajemy gotowy do zmagań z konkurencją wzór WWW.

Google Ads dla biznesów z terminem ważności

Jeśli pozycjonowanie stron nie apeluje do twojego zmysłu przedsiębiorcy, nie musisz załamywać rąk. Wyszukiwarka może zapewnić Ci bowiem upragnione pierwsze miejsce w poszczególnych zapytaniach także bez pomocy ekspertów. Narzędzie do projektowania kampanii linków sponsorowanych Google Ads to wyjście, w przypadku którego możesz dokładnie zaplanować kto, kiedy i na jakich zasadach zobaczy Twój baner reklamowy.

Ads wyświetla propozycje przed listą organicznych wyników, widoczność i rozpoznawalność pozostają zatem kwestią czasu. A biorąc pod uwagę, że kampania ruszy już w 15 minut po skonfigurowaniu i możemy narzucić płatność tylko za kliknięcie w odsyłacz oraz osiągnąć niemal nieograniczony zasięg, należy przyznać, że warto poznać możliwości Ads jak najszybciej. Nasz e-sklep szybko podziękuje nam zwiększonymi obrotami.

Źródło: inseo.pl