Jaki rodzaj marketingu internetowego wybrać dla własnej firmy?

Jako właściciele biznesów doskonale wiemy, że przyciągnięcie na stronę WWW zainteresowanego zakupem klienta często wymaga wiele zachodu. W wirtualnej rzeczywistości każda godzina staje się toczoną na wielu frontach jednocześnie walką o najlepsze pozycje w wyszukiwarce. Jedyne miejsca, które gwarantują liczną obecność ludzi potencjalnie zainteresowanych zakupem towarów naszej firmy. Nie podejmując rękawicy tracimy z pola widzenia tysiące możliwych interakcji i transakcji, bez których słupki sprzedaży nie ruszą się zanadto z miejsca. Istnieją jednak co najmniej dwie drogi, które możemy obrać, aby zyskać widzialność w sieci.

Recepta obowiązkowa, czyli sprawdzone SEO

Search Engine Optimization to całokształt działań, jakie muszą podjąć profesjonaliści, aby dostosować witrynę do zaleceń Google, dzięki czemu roboty wyszukiwarki odwiedzą ją i pozwolą algorytmom sklasyfikować zawartość wedle najnowszych wytycznych kalifornijskiej korporacji. Oczywiście odpowiednio przygotowana strona to projekt idealny nie tylko pod względem technicznym, ale także apelujący do prawdziwego użytkownika klarownością, estetyką, intuicyjnością rozwiązań oraz przede wszystkim atrakcyjną i dobrze zaprezentowaną treścią. Wszystkie dziedziny związane z naszą witryną najlepiej uporządkuje fachowiec, który od lat styka się z zadaniem optymalizowania. Docelowym rezultatem tych zabiegów będzie usytuowanie strony w czołówce wyników Google w danych zapytaniach związanych z naszą dziedziną. Naturalnie popularne SEO to punkt, w którym dopiero zaczyna się pozycjonowanie stron. Po optymalizacji przychodzi więc czas na budowanie atrakcyjnych i unikalnych treści w ramach content marketingu, rozpoczynanie komunikacji marki przez social media a także, co równie ważne, uzyskiwanie rozgłosu w internecie przy pomocy budowania sieci wartościowych odnośników przekierowujących ruch internautów z istotnych dla nas miejsc cyfrowej mapy.

Adwords czyli linki sponsorowane dla niecierpliwych

Drugim pomysłem na efektywną promocję w świecie WWW okazuje się inwestycja w reklamę bezpośrednio w Google. Rezultatem jest wyświetlanie baneru strony na szczycie propozycji wyszukiwarki przy danych hasłach, które wcześniej ustalimy. Skutek więc wygląda tak samo, jak po kilku miesiącach pozycjonowania, a w dodatku osiągamy go już w kwadrans po skonfigurowaniu kampanii i ustaleniu jej budżetu. Jeżeli więc zależy Ci na zwiększeniu sprzedaży w krótkim czasie, na przykład w okresie świątecznych wyprzedaży lub tuż przed upłynięciem daty przydatności produktów, szybkość linków Adwords zadziała na Twoją korzyść. Wadą tego rozwiązania przy niemal nieograniczonym zasięgu, jaki możemy wytworzyć w ramach poszczególnych akcji, pozostaje jego zależność od ustalonego przez nas nakładu finansowego. W momencie, gdy kwota osiąga poziom zerowy, nasz marketing najzwyczajniej przestaje działać.

Źródło: https://afterweb.pl/