Zaległości płatnicze spędzają Ci sen z powiek? Poznaj skuteczne sposoby na rozmowy z dłużnikiem!

 

Niesolidni klienci zwlekający z zapłatą swoich należności zaburzając płynność finansową niejednej firmy. Kolejne wymówki, nieodbieranie korespondencji i ciągłe odwlekanie terminów płatności to znak, że nie potrafimy prowadzić skutecznych rozmów z dłużnikiem. Każdy przedsiębiorca chcący odnieść sukces na rynku musi nauczyć się perfekcyjnie zarządzać finansami. Niezbędnym elementem jest tutaj windykacja polubowna należności. Dla ułatwienia prowadzenia trudnych rozmów o pieniądzach prezentujemy kilka skuteczny sposobów, które możemy wykorzystać w swoich negocjacjach.

Dostosuj się do tonu rozmówcy, a osiągniesz swój cel

Windykacja kojarzona jest z rozmowami telefonicznym obfitującymi w wulgaryzmy. Nic bardziej mylnego, windykowanie na etapie polubownym polega na stanowczych rozmowach z uwzględnieniem charakteru dłużnika. Wyważenie tonu rozmowy jest niezwykle trudne, jednak od tego zabiegu zależeć będzie powodzenie naszych rozmów. Niestety zbyt władcze podejście, a także nadmierna uległość mogą co sprytniejszemu dłużnikowi dać spore pole do manewru i dalszego odwlekania płatności. Na dominację w rozmowach z nierzetelnym kontrahentem mogą sobie pozwolić jedynie koncerny, które są liderami w swojej branży. Z takim podmiotem dłużnik z całą pewnością nie będzie chciał zerwać współpracy. Bycie zbyt uległym nie sprzyja nigdy negocjacjom. Dlatego nie należy też nazbyt ulegać presji dłużnika i nie zgadzać się na wszelkie zaproponowane warunku spłaty należności. Żelazną zasadą windykacji polubownej jest elastyczność, jeśli nie potrafimy wyważyć tonu rozmowy, lepiej zlećmy prowadzenie tego typu rozmów doświadczonej kancelarii prawnej.

Rozwiązanie problemu leży w zasięgu ręki

Prowadzenie stanowczych rozmów z dłużnikiem ma doprowadzić do szybkiego rozwiązania problemu, jakim jest niezapłacona należność za towar lub usługę. Dlatego zajmijmy twarde stanowisko w sprawie. Musimy jednak pamiętać, by nie zamykać się jednocześnie na to co mówi nasz nierzetelny kontrahent. Wśród kluczowych zasad windykacji leży szacunek. Mamy prawo żądać spłaty należności, jednak nie chcemy też, by klient przeszedł do naszej konkurencji. Dla ułatwienia sprawy prezentujemy kilka rad, które warto wdrożyć do windykacji polubownej w swojej firmie:

  • czas działa na Twoją niekorzyść – z windykacją nie należy zwlekać. Im wcześniej rozpoczniemy rozmowy z dłużnikiem, tym większe prawdopodobieństwo, że pieniądze trafią na nasze konto.

  • osoba decyzyjna to jedyny partner do rozmowy – nigdy nie rozmawiajmy z osobą nie decydującą o finansach w danej firmie. Negocjacje należy prowadzić tylko z właścicielem firmy, prezesem, prokurentem lub pracownikiem działu księgowego.

  • każdy szczegół ma znaczenie – wszystkie informacje podawane przez dłużnika należy bezwzględnie notować. To bardzo ważne, dzięki temu unikniemy późniejszych niedomówień.

  • jasne deklaracje to klucz do sukcesu – w czasie rozmowy z dłużnikiem musimy doprowadzić do jednoznacznego określenia terminu spłaty należności lub omówienia satysfakcjonującego układu ratalnego.

 

 

Dodaj komentarz

Pamiętaj o tym, że w internecie nie jesteś anonimowy.

To Ty odpowiadasz, za to, co piszesz – portal w żadnym przypadku nie ponosi odpowiedzialności prawnej za Twoje teksty. Przypominamy, również że dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum. Jeśli uważasz, że któryś z komentarzy nie powinien się tu ukazywać zgłoś nam to: redakcja@zlubaczowa.pl.

Najbliższe wydarzenia