Już w 2015 roku będziemy mogli poruszać się po rowerowej autostradzie!

Do końca września 2015 r. na Podkarpaciu ma powstać ponad 430 kilometrów ścieżek rowerowych. Kilkadziesiąt km trasy ma przebiegać przez teren powiatu lubaczowskiego. Podkarpacki odcinek będzie częścią, liczącej prawie 2 tys. km trasy rowerowej, która połączy pięć wschodnich województw. Koszt tej inwestycji to 65 mln zł. Kilka dni temu ogłoszony został przetarg na wykonawstwo odcinka podkarpackiego.

Nim ogłoszono przetarg, fachowcy dokładnie analizowali i konsultowali wybór przebiegu trasy. Wykonane zostały pomiary i prognozy ruchu. Zgodnie z założeniami projektu trasa ma być prowadzona po drogach publicznych tylko na odcinkach, gdzie średnie dobowe natężenie ruchu samochodowego nie przekracza 1000 pojazdów na dobę. Dla pozostałych odcinków przewiduje się wydzielenie rowerów z ruchu, np. budowę ścieżki rowerowej. Projekt ?Trasy rowerowe w Polsce Wschodniej? obejmuje swoim zasięgiem pięć województw: lubelskie (ok. 350 km), podkarpackie (ok. 430 km), podlaskie (ok. 590 km), świętokrzyskie (ok. 190 km) i warmińsko-mazurskie (ok. 420 km).

Trasa będzie przebiegała także przez tereny powiatu lubaczowskiego: Narol, Horyniec Zdrój, Wielkie Oczy, Krowicę Samą czy Radruż oraz Przemyśl, Dynów, Rzeszów, Łańcut, Leżajsk i Ulanów do granicy z województwem świętokrzyskim w miejscowości Trześń. W trakcie prac powstanie 118 nowych obiektów inżynieryjnych: kładek, przejść, mostów. Wiele istniejących już mostów i ścieżek zostanie wyremontowanych i przebudowanych.

Dokładny opis projektu oraz mapa tutaj (kliknij)

Jak zapowiada Bogdan Romaniuk, członek zarządu województwa podkarpackie, budowa 430 kilometrowego, podkarpackiego odcinka ?Trasy rowerowe w Polsce Wschodniej? rozpocznie się w 2014 roku.

2 tys. kilometrów spójnej trasy rowerowej - tak powstanie jedyna tego typu trasa w Polsce i Europie - nigdzie indziej nie ma już bowiem tak dziewiczych terenów przyrodniczych i takiej różnorodności kulturowej jak w Polsce Wschodniej. Niemcy, nieistniejącą jeszcze trasę, już umieszczają w swoich przewodnikach po Polsce. ? czytamy na portalu biznesistyl.pl

 

Źródło: zycie.pl, zlubaczowa.pl, biznesistyl.pl/fot. sxc.hu

{flike}

Komentarze   

Andrzej
+2 # Andrzej 2014-03-04 18:30
Najpierw niech wyremontują drogi powiatowe, a później niech budują trasy rowerowe.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem |
mateusz
0 # mateusz 2014-03-04 22:28
A drogi do Łukawca to niema za co zrobić, gdzie i bądź co bądź rowery również jeżdżą a za "autostrady" się biorą. Przeciwny nie jestem, takie coś jest potrzebne ale jak to się mówi: najpierw trzeba mieć porządek na podwórku, a dopiero potem go upiększać. Pozdrawiam zainteresowanyc h!
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem |
sportowiec
+1 # sportowiec 2014-03-05 09:52
Jak zrobią tak jak ścieżkę z Jarosławia do Radawy to lepiej niech w ogóle nie robią... robiła to jakaś firma z Lubaczowa, jest krzywo, nierówno, byle jak, sypie się. Nasza linia kolejowa jest równiejsza od tej ścieżki i znaków nawalili więcej niż na autostradzie samochodowej...
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem |
Imon
0 # Imon 2014-03-05 21:11
Ale to przecież projekt z "ramienia" województwa w oparciu o fundusze unijne, więc o co halo? Rozumiem gdyby beneficjentem takiej kasy byłby Powiatowy Zarząd Dróg to wtedy można się pokusić o takie stwierdzenie.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem |

Dodaj komentarz

Pamiętaj o tym, że w internecie nie jesteś anonimowy.

To Ty odpowiadasz, za to, co piszesz – portal w żadnym przypadku nie ponosi odpowiedzialności prawnej za Twoje teksty. Przypominamy, również że dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum. Jeśli uważasz, że któryś z komentarzy nie powinien się tu ukazywać zgłoś nam to: redakcja@zlubaczowa.pl.

Najbliższe wydarzenia