Była wójt Starego Dzikowa i były burmistrz Narola starają się o stanowisko sekretarza gminy Lubaczów

fot. lubaczow.com.pl

Jak już informowaliśmy, w połowie stycznia ogłoszono konkurs na stanowisko sekretarza gminy Lubaczów.  Dzisiaj poznaliśmy kandydatów na to stanowisko – to m.in. była wójt gminy Stary Dzików Barbara Małecka i były burmistrz Narola Stanisław Woś.

Zgodnie z wymaganiami, od kandydatów wójt wymaga wyższego wykształcenia, obywatelstwa polskiego, co najmniej czteroletniego stażu pracy na stanowisku urzędniczym, pełną zdolność do czynności prawnych, niekaralność oraz znajomość regulacji prawnych w zakresie struktur i funkcjonowania administracji samorządowej.

Nie da się ukryć, że była wójt i burmistrz takie wymagania spełniają. Oprócz byłych samorządowców o to stanowisko stara się także były dyrektor MOPS w Przemyślu Tomasz Baran, który również spełnia formalne wymagania. Teraz przed kandydatami rozmowa kwalifikacyjna. Nazwisko nowego sekretarza gminy Lubaczów powinniśmy poznać maksymalnie za kilka tygodni.

Jakie zadania ma sekretarz?

Do najważniejszych zadań sekretarza należy przede wszystkim kierowanie bieżącymi sprawami Urzędu. Osoba na tym stanowisku zastępuje wójta oraz jego zastępcy w zakresie bieżącego funkcjonowania gminy podczas ich nieobecności. Sekretarz musi również zapewnić sprawne funkcjonowanie Urzędu. Poniżej dokładny zakres obowiązków: