Czy pozycjonowanie może zapewnić TOP10 w Google?

Na rynku wciąż funkcjonują agencje marketingowe, które kuszą swoich Klientów obietnicą najwyższych miejsc w wyszukiwarce – czasem tuż po rozpoczęciu współpracy. Trudno oprzeć się chwytliwym hasłom w rodzaju: „z nami na pewno znajdziesz się w TOP10!” Czy jednak tak jest w rzeczywistości? Pozycjoner z dobrej agencji, widząc takie zdania, uśmiechnie się tylko pod nosem. Wie doskonale, że nie można dać nikomu gwarancji topowego miejsca w Google, gdyż sam gigant z Mountain View jej nie daje. Pozycja w wyszukiwarce zależy od mnóstwa czynników, które trzeba brać pod uwagę w trakcie podejmowania działań na stronie.

Dowiedz się, czym dokładnie jest pozycjonowanie stron

Na początku warto poznać samo pojęcie pozycjonowania. Za tym słowem kryją się działania, które pozwalają na osiągnięcie wymarzonej pozycji w rankingu Google. Profesjonalne agencje SEO, jak chociażby AFTERWEB, podejmują prace zarówno na stronie, jak i poza nią. Dzięki tak kompleksowym usługom witryna jest doskonale przygotowana zarówno do wizyt internautów, jak i robotów wyszukiwarki. Do najbardziej istotnych działań należą: pozycjonowanie lokalne (z wykorzystaniem nazw miast, np. fryzjer Poznań, optymalizacja techniczna, link building, content marketing i kampanie reklamowe Google Ads. W efekcie strona ma być przyjazna w odbiorze, posiadać wartościowe treści oraz umożliwiać szybkie wyszukanie informacji. Warto wiedzieć, że dobrze przygotowane pozycjonowanie stron, hołdujące zasadom narzuconym przez wyszukiwarkę, to długotrwały proces. Wymaga on systematyczności oraz cierpliwości, dlatego firmy coraz częściej powierzają to zadanie wykwalifikowanym ludziom.

Pozycjonowanie nie gwarantuje TOP10, ale je przybliża

Jeżeli zgłosiłeś się do agencji marketingowej i po jednej rozmowie dostałeś gwarancję wyświetlania strony w pierwszej dziesiątce Google, lepiej uważaj. Żaden pozycjoner nie może zapewnić TOP10 – z następujących trzech powodów:

- Samo Google nie jest w stanie dać tej gwarancji. Jeśli właściciel największej na świecie wyszukiwarki niczego nie obiecuje, to w jaki sposób agencja SEO miałaby to zrobić? Sytuację tą można porównać do kupna auta w salonie samochodowym. Sprzedawca, który zapewnia, że w tym modelu nie będziesz miał wypadku, nie spotka się z Twoim zaufaniem.
- Wyszukiwarka cały czas wprowadza zmiany w algorytmie, a to na bieżąco wpływa na pozycję wielu stron w rankingu. W dodatku nie ogranicza się tylko do dużych, ogłaszanych w sieci aktualizacji, ale ciągle wdraża drobne modyfikacje, nawet do 100 rocznie.
- Konkurenci również pracują nad tym, żeby ich witryny znalazły się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania: w tym celu podejmują podobne działania.

Jak zatem wybrać odpowiednią agencję, która zajmie się Twoją stroną w uczciwy sposób i niczego nie będzie przed Tobą ukrywać? Na początek trzeba bardzo dokładnie sprawdzić otrzymaną ofertę i zapytać o metody, które stosują pozycjonerzy. Gdy agencja utrzymuje, że szybko znajdziesz się w czołówce wyników wyszukiwania, i to w bardzo krótkim czasie – uważaj. Często idą za tym nieuczciwe praktyki i wykorzystywanie niewiedzy Klienta. Zanim podpiszesz umowę, przeanalizuj referencje agencji, osiągnięcia, certyfikaty oraz porozmawiaj z przedstawicielem firmy. W godnej uwagi agencji, takiej jak na przykład AFTERWEB, specjalista wyjaśni Ci kluczowe kwestie, na których opiera się pozycjonowanie stron. Uzyskanie podstawowej wiedzy ułatwia współpracę i zwiększa świadomość tego, na co dobrze jest zwrócić uwagę w jej trakcie.

Najbliższe wydarzenia