Nie osiągniesz sukcesu w biznesie, jeżeli Twoja firma będzie niewidoczna dla klientów

Podobno w prowadzeniu własnej działalności najważniejsze są innowacyjne pomysły oraz najwyższa jakość świadczonych usług bądź sprzedawanych produktów. Oczywiście wszystko w atrakcyjnych dla potencjalnych odbiorców cenach. Dokładnie tego oczekują konsumenci, nieprawdaż? Owszem, ale na niewiele się to zda bez właściwej promocji. Nie sposób zliczyć ile ambitnych firm przepadło na wolnym rynku tylko dlatego, że nie potrafiło dotrzeć ze swoją ofertą do odpowiednich osób. Czy to przez internet, czy też za pomocą tradycyjnych kanałów komunikacji marketingowej.

Jak się ogłaszać, kiedy na początku budżet reklamowy oscyluje wokół zera?

Podobne pytanie zadawało już sobie mnóstwo osób, które startowały z nowym przedsięwzięciem. Odpowiedź wydaje się banalna: skorzystać z najtańszych dróg promocji. O ile wywołanie szumu w sieci wymaga sporo czasu – nie licząc może szeroko pojmowanych skandali, lecz to krótkowzroczna taktyka – tak już zaznaczenie swojej obecności w przestrzeni publicznej przynosi konkretne efekty niemal natychmiast. Zapewne w tym momencie wielu z Was pomyślało sobie, że przecież wykupienie spotu w telewizji, reklamy prasowej albo wielkiego billboardu kosztuje horrendalne pieniądze. Pełna racja! Dlatego zamiast atakować media ze wszystkich stron, należy bardzo starannie dobierać miejsca i wydarzenia, na których będzie się pokazywać. Pierwszym ze sposobów będzie należyte oznakowanie siedziby, biura, sklepu itp. Wyraziste firmowe logo, szyldy czy plakaty mimowolnie rzucają się przechodniom w oczy. I nawet jeżeli w danym momencie nie potrzebują Twoich usług/produktów, to cały wizualny przekaz z pewnością utkwi im w pamięci.

Ludzie chętniej sięgają po to, co znają i dobrze im się kojarzy albo wydaje im się znajome

Drugą z zalecanych przez specjalistów metod na rozruszanie raczkującego biznesu jest aktywny udział w rozmaitych eventach. Jak zauważają przedstawiciele polskiej, działającej w obszarze promocji firmy EXACT, otwarte dla szerokiej publiczności targi oraz branżowe konferencje i szkolenia zawsze przyciągają tłumy ludzi. Jedni poszukują konkretnych rzeczy, inni przychodzą przede wszystkim dla gadżetów. Grunt, że chłoną wszystko co zobaczą – eleganckie stoisko wystawowe lub wyróżniający się z tła roll up działają niczym magnes. Potem pozostają już tylko dwie rzeczy: przedstawić swoją firmę i ofertę w przystępny sposób, a także popracować nad wykreowaniem świadomości marki u rozmówcy. Zdaniem niektórych badaczy nauk społecznych oraz specjalistów od marketingu to właśnie rozpoznawalność, do spółki z pozytywnymi skojarzeniami, w największym stopniu odpowiadają za podejmowanie decyzji zakupowych. W tym świetle nasuwają się same proste wnioski: w pierwszej kolejności należy zadbać o zakorzenienie swojej marki w świadomości klientów, a dopiero potem martwić się bezpośrednią sprzedażą.

Dodaj komentarz

Pamiętaj o tym, że w internecie nie jesteś anonimowy.

To Ty odpowiadasz, za to, co piszesz – portal w żadnym przypadku nie ponosi odpowiedzialności prawnej za Twoje teksty. Przypominamy, również że dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum. Jeśli uważasz, że któryś z komentarzy nie powinien się tu ukazywać zgłoś nam to: redakcja@zlubaczowa.pl.

Najbliższe wydarzenia