6 wskazówek, dzięki którym zwiększysz konwersję na swojej stronie www

Realizacja celu

Konwersję generuje ruch na stronie www. Jak przyciągnąć użytkownika i skłonić go do wykonania pożądanego działania?

Konwersją może być, np. zarejestrowanie się w serwisie, pobranie poradnika, kontakt z firmą, spędzenie określonego czasu na stronie, czy zakup produktu w sklepie internetowym, itp. Każda witryna www powinna być stworzona w konkretnym celu, którego skuteczna realizacja będzie śledzona za pomocą współczynnika konwersji, dzięki któremu dowiesz się ilu użytkowników z całej puli odwiedzających realizuje upragniony cel. Jeśli współczynnik konwersji wynosi, np. 10 wtedy wiesz, że na 100 użytkowników 10 z nich zrealizowało cel.

Co ma wpływ na konwersję?

  1. Funkcjonalność

Użytkownik wchodzi na stronę www i się po niej „rozgląda”, szuka tego, po co na nią przyszedł.  Jeśli to „coś” nie jest podane na tacy, wychodzi i idzie rozejrzeć się w innej witrynie.  Co ma ją cechować? Prosta obsługa i łatwa nawigacja. Potrzebne są prosto wytyczone ścieżki i drogowskazy.

 

  1. Szata graficzna

Nie może być niskiej jakości. Uwagę przyciągają profesjonalne zdjęcia. Firma, która ma amatorskie zdjęcia, nie jest uznawana za profesjonalną. Dodatkowo wygląd strony www powinien być nowoczesny. Należy na niej wykorzystać maksymalnie 4 kolory.

 

  1. Techniczne uwarunkowania

To ile witryna się ładuje, czy jest dostosowana do urządzeń mobilnych również ma znaczenie. Może być skreślona w oczach użytkownika jeszcze przed jej otwarciem.

 

  1. Wartościowy content

Przyciągający uwagę, przykuwa internautę jak dobry thriller widza. Im więcej treści stworzonej na frazy wyszukiwane przez użytkowników, które są spójne z Twoją działalnością, tym większy ruch. Dobrej jakości treści mają wysoką wartość, np. edukacyjną. Pomaga to również w tworzeniu wizerunku eksperta w danej branży.

 

  1. Zwiększenie zaufania

Użytkownik zapoznał się z ofertą, ale żeby zamówić usługę potrzebuje zdobyć zaufanie do firmy. Tutaj sprawdzają się opinie i referencje od klientów. Mogą być one w formie wpisów ze zdjęciem, materiałów wideo, które sprawią, że przekaz stanie się jeszcze bardziej wiarygodny.

Dobrym rozwiązaniem jest wtyczka do mediów społecznościowych – pokazanie fanów, oraz case study z przeprowadzonych działań.

 

  1. Call to Action (CTA)

Gdy użytkownik dotrze do wykonania pożądanej akcji nie możesz dać mu minimum, np. samego formularza do kontaktu. Należy dopełnić go o zawołanie do akcji – hasło, które wskaże ostatnie działanie, np. „Wypełnij formularz kontaktowy a nasz doradca skontaktuje się z Tobą”.

Ważne by internauta miał minimum formalności do wykonania, np. formularz kontaktowy powinien składać się tylko z pola: e-mail i imienia, i miejsca na przedstawienie zapytania. Jeśli będzie zbyt dużo działań do wykonania użytkownik zniechęci się i cel nie zostanie osiągnięty.

 

Przemyśl powyższe wskazówki w odniesieniu do swojej branży i grupy docelowej i działaj!

Wystarczy trochę zaangażowania. Jeśli nie wiesz jak sobie poradzić z ulepszaniem swojej strony www zgłoś się do nas, chętnie pomożemy – tel. 530 035 085, mail: bok@inbmarketing.pl.

 

Michał Janiszek

Ekspert marketingu internetowego, INB Marketing

Dodaj komentarz

Pamiętaj o tym, że w internecie nie jesteś anonimowy.

To Ty odpowiadasz, za to, co piszesz – portal w żadnym przypadku nie ponosi odpowiedzialności prawnej za Twoje teksty. Przypominamy, również że dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum. Jeśli uważasz, że któryś z komentarzy nie powinien się tu ukazywać zgłoś nam to: redakcja@zlubaczowa.pl.

Najbliższe wydarzenia