"To szansa na nowe możliwości dla powiatu lubaczowskiego". Rusza projektowanie nowego mostu w Jarosławiu

fot. Daniel Kozik, Biuro Prasowe UMWPfot. Daniel Kozik, Biuro Prasowe UMWP

W Urzędzie Marszałkowskim w Rzeszowie podpisano umowę na wykonanie dokumentacji projektowej drugiego mostu na Sanie koło Jarosławia. Inwestycja kosztować będzie 123 miliony złotych. Marszałek województwa Władysław Ortyl jak i minister Anna Schmidt-Rodziewicz podkreślają, że nowa przeprawa wraz z budową nowej drogi otwiera szanse na nowe możliwości dla powiatu lubaczowskiego.

Podpisy pod umową na zaprojektowanie nowego mostu na Sanie złożyli Piotr Miąso dyrektor PZDW, które w imieniu samorządu województwa jest inwestorem oraz Tomasz Siwowski prezes zarządu Promost Consulting, która będzie wykona projekt. W uroczystym podpisaniu dokumentów z uczestniczyli także Anna Schmidt-Rodziewicz, Grzegorz Puda sekretarz stanu w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej, marszałek Władysław Ortyl, wicewojewoda Jolanta Sawicka oraz posłowie z Podkarpacia Teresa Pamuła i Tadeusz Chrzan.

To kolejna wielka inwestycja infrastrukturalna, która  możliwa będzie na Podkarpaciu dzięki rządowi Prawa i Sprawiedliwości – mówiła w Rzeszowie wiceminister Anna Schmidt-Rodziewicz - Dwa lata temu 22 maja premier Mateusz Morawiecki ogłosił rządowy program Mosty+. Dzięki doskonałej współpracy rządu, odpowiedzialnych za te działania ministerstw oraz samorządu województwa i pana marszałka już dzień później w Jarosławiu ogłosiliśmy, że pierwszym flagowym obiektem tego programu będzie inwestycja na Sanie – podkreślała wiceminister Schmidt-Rodziewicz. Jestem bardzo dumna i szczęśliwa z tego powodu. To już druga wielka inwestycja dla Jarosławia, po obwodnicy miasta, której budowę przez laty zagwarantował rząd PiS. Nowy most jest niezwykle ważny dla mieszkańców powiatu jarosławskiego, ale także lubaczowskiego.

Podpisana umowa zakłada opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej dla trzech zadań. Pierwsza z nich to projekt pod budowę nowego odcinka drogi wojewódzkiej 865 Jarosław – Bełżec wraz z budową mostu na Sanie w okolicy Muniny i Sobiecina.

Ta inwestycja z punktu widzenia rozwoju województwa, z puntu widzenia Jarosławia oraz powiatów jarosławskiego i lubaczowskiego jest niezmiernie ważna. Droga 865 jest dla nas strategiczna, chcemy ją rozwijać remontować  i jest dla nas priorytetem w nowej perspektywie finansowej. Łączy ona drogę krajową nr 17 i autostradę A 4. Łączy nas także z Lubelszczyzna i Roztoczem – mówił marszałek Władysław Ortyl – Ta nowa droga i most otwierają szanse dla nowych terenów inwestycyjnych w powiecie jarosławskim oraz nowe możliwości dla powiatu lubaczowskiego. Stąd nasza radość z podpisania tej umowy – dodał marszałek.

W ramach dokumentacji ma powstać projekt prawie 2-kilometrowy odcinek drogi wojewódzkiej 865. Początek nowego fragmentu trasy zaplanowanona węźle drogowym „Jarosław-Munina” DK 94. Tu planowana jest budowa nowych łącznic i dwóch rond. Droga przed mostem prowadzona będzie w nasypie, natomiast za mostem w nasypie i po istniejącym terenie. Nad Sanem, wałem przeciwpowodziowym, drogą wewnętrzną oraz nad terenami zalewowymi ma powstać most o długości całkowitej 624 m, z czego 100 metrów nad nurtem wody. Koniec nowego odcinka drogi 865 zaprojektowano w formie ronda.

Wstępny koszt budowy fragmentu drogi i mostu na Sanie oszacowany został na 123 mln złotych. - Chcielibyśmy, aby inwestycja była gotowa w 2023 roku – podkreślał marszałek Władysław Ortyl.

W ramach podpisanej umowy Promost Consulting zaprojektuje dwie kolejne powiązane inwestycje: na budowę nowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 865 Jarosław – Bełżec w miejscowościach Sobiecin i Koniaczów oraz na budowę nowego fragmentu drogi wojewódzkiej 870 Sieniawa – Jarosław w miejscowości Koniaczów i Szówsko.

Mapy do celów projektowych i opracowań geologicznych dla wszystkich zadań mają zostać wykonane do końca listopada 2020, natomiast projekt budowlany i wykonawczy wraz z uzyskaniem decyzji ZRID ma powstać do końca listopada 2021.

Źródło: podkarpackie.pl