Nowa droga do Jarosławia szansą dla powiatu lubaczowskiego
- Szczegóły
- Kategoria: Inne
- Opublikowano: środa, 19, grudzień 2018 22:52
- Redakcja ZLUBACZOWA
O budowie nowego odcinka drogi wojewódzkiej, wraz z budową mostu na Sanie, mówili dziś na konferencji prasowej w Jarosławiu marszałek Władysław Ortyl i poseł na Sejm RP Anna Schmidt-Rodziewicz. Jak mówił marszałek województwa podkarpackiego połączenie drogowe odsłoni nowe tereny inwestycyjne dla powiatu lubaczowskiego.
Inwestycja zostanie zrealizowana przez Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Rzeszowie, który jest jednostką podległą pod samorząd województwa. Most został zgłoszony, jako pierwszy do wybudowania w ramach rządowego programu budowy mostów „Mosty +”, dlatego też będzie realizowany, jako pierwsza tego typu inwestycja w Polsce, co zostało ogłoszone 23 maja tego roku w Jarosławiu na konferencji prasowej przez Jerzego Kwiecińskiego, ministra Inwestycji i Rozwoju.
Odcinek drogi wojewódzkiej nr 865 na trasie Jarosław-Oleszyce-Cieszanów-Bełżec, wraz z budową mostu na Sanie, jest jeszcze w fazie planowania. Droga ma połączyć drogę wojewódzką nr 865 (rondo w Koniaczowie) z drogą krajową nr 95, w miejscu Węzeł Morawska.
Marszałek Władysław Ortyl na konferencji zwrócił uwagę, że planowana inwestycja ma na celu udrożnienie ruchu na drodze wojewódzkiej:
- To jest istotny element rozwoju drogi wojewódzkiej nr 865, która łączy Jarosław i Bełżec, ale też dwie drogi krajowe autostradę i drogę szybkiego ruchu, w przyszłości S7. To ważne z punktu widzenia skomunikowania Jarosławia, Lubaczowa, Narola i dojazdu do Bełżca. Umożliwi to nam przekroczenie w dwóch miejscach granicy naszego państwa z Ukrainą – podkreślił.
Marszałek zauważył, że połączenie drogowe będzie miało wpływ na rozwój gospodarczy tych terenów:
- Połączenie drogowo-mostowe, którego szacunkowa wartość wynosi 126 mln złotych odsłoni nowe tereny inwestycyjne dla Jarosławia i powiatu Lubaczowskiego – powiedział.
Pytany przez dziennikarzy o termin realizacji inwestycji zaznaczył, że w pierwszym etapie trzeba się skupić na uzyskaniu niezbędnych zezwoleń:
- Planowanie, w tym uzyskanie wszystkich potrzebnych decyzji i zezwoleń na budowę przeprawy powinno nam zająć najbliższy rok, po tym czasie będziemy mogli spotkać się na rozpoczęciu budowy, sama zaś realizacja inwestycji potrwa najpewniej około dwóch lat – dodał Władysław Ortyl.
Anna Schmidt-Rodziewicz, poseł na Sejm RP podziękowała marszałkowi Władysławowi Ortylowi za zaangażowanie i wsparcie tej drogowej inicjatywy, podziękowania skierowała także pod adresem departamentu dróg w urzędzie marszałkowskim, w tym śp. dyrektorowi departamentu Lesławowi Kornakowi.
- Ten projekt powstał w bardzo krótkim czasie w urzędzie marszałkowskim pod okiem pana marszałka, następnie został zaaprobowany przez Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju i to tak naprawdę była jedyna możliwość na sfinansowanie tej dużej inwestycji, która ze względu na swoją szacowaną wartość nie byłaby możliwa do udźwignięcia przez samorząd lokalny – powiedziała Anna Schmidt-Rodziewicz.
Źródło: podkarpackie.pl
Dodaj komentarz
Pamiętaj o tym, że w internecie nie jesteś anonimowy.
To Ty odpowiadasz, za to, co piszesz – portal w żadnym przypadku nie ponosi odpowiedzialności prawnej za Twoje teksty. Przypominamy, również że dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum. Jeśli uważasz, że któryś z komentarzy nie powinien się tu ukazywać zgłoś nam to: redakcja@zlubaczowa.pl.
Komentarze
Rostowski nigdy na nic nie miał pieniędzy. A pod jego nosem kradziono aż miło!
To nie oglądaj TVP MAMY DEMOKRACJĘ włącz sobie TVN tam może Urbana swojego idola zobaczysz
Daj zawieszenie do remontu do mechanika a nie do kowala.A syn Pjoter niech idzie paść te sarny w tym golfie 1.9 z dala od rowów ,to się i przysłuży inn y m kierowcom.
Widzę kolega z brakiem dystansu do życia ale takich ludzi też nam trzeba najlepiej do kopania rowów przy obwodnicy Lubaczowa byś się nadawał i to nie wiem czy byś potrafił się łopatą posługiwać. I jak nie masz nic sensownego do powiedzenia to się nie udzielaj
CZYLI ZAKOPIANKĄ! OJ MARSZALEK, MARSZALEK COŚ CI SIE NUMERY POPIERNICZYLY
Kanał RSS z komentarzami do tego postu.