Gmina Lubaczów ze względu na ostatnie doniesienia prasowe, informujące o działaniu na terenie województwa podkarpackiego nieuczciwych firm energetycznych i telekomunikacyjnych, zwraca się z prośbą do swoich mieszkańców o zachowanie szczególnej ostrożności przy podpisywaniu wszelkich umów.
Przedstawiciele operatorów nieuczciwych firm, pod pretekstem zmiany w umowie, wymiany licznika prądu, czy też naniesienia poprawek, zjawiają się w domach klientów i nakłaniają do podpisania niekorzystnych umów. Często umowa ma logo podobne do wiodących na rynku firm, lub jest ono zasłonięte przez samoprzylepną karteczkę z numerem - dlatego nie budzi podejrzeń. Czytajmy uważnie dokumenty, nie zwracajmy uwagę, że się komuś spieszy – ten czas jest tylko dla państwa! Nie dajmy się nabrać oszustom!
W przypadku wątpliwości zawsze możemy zatelefonować do naszego dostawcy usług energetycznych lub telekomunikacyjnych z potwierdzeniem tożsamości i celu wizyty (potencjalnego) przedstawiciela w naszym domu.
Jeżeli zorientujemy się, że padliśmy ofiarą oszusta, pamiętajmy że mamy 14 dni (od dnia podpisania) na odstąpienie od umowy. Warto sprawę zgłosić też do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, oraz do Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Lubaczowie, który przyjmuje strony w Starostwie Powiatowym w Lubaczowie, ul. Jasna 1, II piętro, pokój nr 11, tel 16 632 87 11 w poniedziałki od 8:00 – 12:00 i środy od 12:00 – 15:00.
Źródło: lubaczow.com.pl